Als uw klant echt niet kan afrekenen via Royal FloraHolland
Als lid zet u uw volledige productie af via Royal FloraHolland en profiteert u van betalingszekerheid en alle faciliteiten van de wereldwijde marktplaats. Maar soms kan uw klant echt niet afrekenen via de veiling. Bespreek deze situatie altijd met uw accountmanager. Lukt het niet de klant in te schrijven dan kunt u gebruik maken van de Tijdelijke ontheffing lidverplichting (TOL) en een transactie doen buiten de veiling om. Via de applicatie Tijdelijke ontheffing lidverplichting geeft u uw transacties buiten de veiling om op en houdt u uw TOL-administratie inzichtelijk en up-to-date.
Royal FloraHolland kent twee relatievormen voor aanvoerders, met een eigen tariefstelsel.
Het tarief bestaat voor beide groepen uit drie componenten: coöperatie, financiële dienstverlening & verkoop en logistiek. U vindt de exacte tarieven in de Mijn Royal FloraHolland omgeving.
Over elke transactie buiten de veiling om betaalt u basisprovisie en een vermogensbijdrage. Deze is gelijk aan de provisie van directe handel via Royal FloraHolland en wordt jaarlijks vastgesteld door de ledenvergadering.
U moet altijd het volledige bedrag buiten de veiling om (BVO) opgeven. Over de eerste €15.000 wordt door het TOL-systeem geen naheffing berekend. Het gebruik van de TOL-applicatie is gratis. Meer informatie?
De TOL is altijd gekoppeld aan een specifieke (periodieke) transactie. U vraagt de TOL aan via uw accountmanager. U vermeldt de naam van de klant en de periode waarin de transactie plaatsvindt. Royal FloraHolland onderzoekt dan of uw klant wel of niet via de veiling kan handelen. Misschien lukt het samen om uw klant alsnog in te schrijven, zodat u ook bij deze klant kunt rekenen op de betalingszekerheid die Royal FloraHolland biedt.
Na toestemming van uw accountmanager kunt u de TOL-applicatie activeren in 'Mijn Omgeving' van royalfloraholland.com. Deze applicatie biedt u de volgende mogelijkheden: